Snapshot 12w34a/12w34b

Za poslední dva týdny udělal Mojang (především Dinnerbone a Jeb) pořádný kus práce. Nový snapshot se nese v duchu kosmetických vymožeností. Přibylo několik zkrášlujících vychytávek, které jistě vylepší nejen Vaše obydlí, ale například i zbroj nebo dokonce ochočeného psa. Asi největším překvapením v tomto snapshotu je nový mob. Díky návalu novinek se objevilo mnoho chyb, některé jsou bohužel dost závažné, že mohou například shodit server.

Co je to snapshot, vysvětlení označení a návod na vložení najdete ve starším článku.

Ke stažení

12w34a – Client / Server nebo .exe

12w34b – Client / Server nebo .exe

Snapshot 12w34a

Wither

     

Wither je nedokončený mob, kterého ve hře zatím nikde nenajdete. Jeden z hlavních důvodů je ten, že jeho spawnutí může občas shodit Javu. Přivolat se může jen mody, přes upravené monster spawnery apod. Jedná se pravděpodobně o nového bosse, protože pokud se na něj díváte, zobrazí se v horní polovině obrazovky jeho životy a jméno „Wither“ podobně jako u draka v The End. Má 150 srdíček života.

K boji používá svou rychlost a střílení tzv. Wither Skulls. Zásah země není příliš velký, ale pokud zasáhne Vás, to už je větší problém. Jeho střely totiž způsobí, že jestli máte hlad devět nebo více článků, tak po dobu dvaceti sekund z vás každou vteřinu vysaje půl srdíčka, které se přičtou jemu. Jeho útoky mají sílu 1,5, 2,5 nebo 3,5 srdíček, ale stejně jako Ghasti, tyto střely nerozbijí cobblestone a moss stone.

Je nepřátelský ke všem mobům, kteří jsou přátelští k Vám (kromě squid, toho si nevšímá). Na zombie, kostlivce a podobné nemrtvé potvory neútočí. Když nemá kolem sebe žádné nepřátele, tak se nečinně vznáší na místě a občas uletí náhodně pár metrů. Zraňující lektvary ho léčí a léčivé zraňují. Láva a oheň nepůsobí zranění, ale může se utopit ve vodě. Až se jeho životy dostanou pod polovinu, začne zvláštně „zářit“ a je imunní proti šípům. Rychlost pohybu a útočení zde – video.

Bloky se po jeho doteku okamžitě rozbijí (kromě bedrocku). Zvuk u toho je stejný jako když zombie rozbije dveře. (video)

Item Frames

  

Do těchto rámů lze vložit každý předmět ve hře a pravým tlačítkem lze věci otáčet. Na vložených mapách zůstane vykreslená oblast, kterou prouzkoumáte, hodiny ukazují čas a kompas směr. Pověšené rámy nezabírají celý blok, takže je možné je položit i v rozích.

Flower Pot / Květináče

  

Do květináčů klikem pravým tlačítkem myši se dá zasadit sazenice stromů, mrtvý keř z pouště, malý keřík, kytky, houby a kaktus. Mohou se položit na vrch obrácených schodů a polovičních bloků.

Cobblestone / Mossy Cobblestone Walls

Cobble / Mossy Walls  

Nové zdi z cobblestone nebo moss stone. V rozích, na koncích a tam, kde postavíte pochodeň se vytvoří sloupek. Vysoké jsou jako plot, takže se nedají přeskočit.

Kožená zbroj

  

Kožená zbroj a obojky ochočených psů se dají obarvit. Barviva se mohou různé kombinovat, takže je zde desítky odstínů. Po obarvení zbroje se k názvu přidá „Dyed“ a očistí se kliknutím na kotel plný vody. Také základní textura byla změněna – před a po.

Mapy

  

Vyrobením získáte prázdnou mapu (Empty Map). Pravým kliknutím myši se začne vykreslovat. Nejdříve je zobrazena malá oblast. Mapa se zvětší přidáním více papíru – mapa uprostřed a kolem vyplněno papírem. Takto se to dá udělat celkem čtyřikrát – 1, 2, 3, 4. Smícháním stávající mapy s prázdnou se zkopíruje.

Dřevěné tlačítko

  

Nové dřevěné tlačítko funguje úplně stejně jako to z kamene, ale dá se zapnout šípem.

Schody

U schodů se nyní tvoří rohy. Tato věc se bude určitě měnit, protože se o tom vedou spory. Větší procento hráčů má na toto stížnosti a i sám Jeb si tím není příliš jistý. Buď se to odstraní, nebo by roh mohl vzniknout jako samostatný blok.

Zelenina

  

  • Mrkve

Pěstuje se stejně jako například obilí, ale má jen čtyři fáze růstu. Po sklizení vypadne 1 až 4 mrkví, nástrojem s fortune více. Vzácně může vypadnout ze zombie.

  • Brambory

Pěstují se stejně jako mrkev, mají také čtyři fáze růstu. Po sklizení vypadne 1 až 4 brambor, s fortune více. Občas vypadne ze zombie a obnovuje jeden článek hladu.

  • Zlatá mrkev

Přísada do lektvaru a přidává 3 články hladu.

  • Pečená brambora

Uvařením brambory se z ní stane pečená. Přidává 3 články hladu.

  • Jedovatá brambora

Občas vypadne při sklízení brambor. Přidává jeden článek hladu a čtyři vteřiny otravy (každou vteřinu ubyde půl srdíčka)

Lektvary

  

  • Noční vidění

Recept: lahvička s vodu + nether wart = awkward potion + zlatá mrkev = noční vidění

  • Lektvar neviditelnosti – je vidět to, co držíte, zbroj a občas z Vás vylétávají malé částečky kouře

Recept: noční vidění + fermented spider eye = neviditelnost

Ostatní

  • Fullscreen a Vsync přidáno do nastavení hry.
  • Mob trapky dávají méně XP.
  • Moby a jiné entity mohou projít skrze Nether portál. To znamená, že i věci hozené do portálu ním projdou.
  • Odstraněn blok „Work in progress“ z creative inventáře.
  • F3+P vypne nebo zapne automatické zastavení hry při přepnutí do jiného okna.
  • F3+H vypne nebo zapne detailnější popisy předmětů v inventáři.
  • Rychlost šíření ohně závisí na nastavené obtížnosti hry.
  • Padací dveře (poklop) se dá položit na horní polovinu bloku. (screen)
  • V souborech hry v texturách předmětů je nová textura něčeho, co zatím ještě není ve hře.

Opravy

  • Zombie znovu hoří na slunci.
  • Opraven grafický bug z minulého snapshotu – screen
  • Blok Work in Progress (nebo taky Beacon Block) už nepůsobí pád hry při používání.

Chyby

  • DŮLEŽITÉ: Když se na serveru pověsí rám na předměty (item frame), tak server může spadnout.
  • Obarvená kožená zbroj držená v ruce má špatnou barvu při pohledu třetí osoby (F5).
  • Luk při střílení směřuje dolu, pokud jste neviditelní a máte pohled třetí osoby (F5).
  • Kdy vyšlete moba portálem a půjdete za ním, tak bude v Netheru stát v portálu a tím se dostane zase zpět.
  • Moby občas propadnou zemí.
  • Rámečky na stěně nespadnou když se na ně vyleje voda.
  • Creepers se mohou občas objevit i přes den.
  • Pokud máte více psů a pošlete jednoho s obarveným obojkem do Netheru a zase zpět, tak bude mít obojek stejnou barvu jako má ten pes, který zůstal.
  • Barva obojků zmizí po vstupu do The End.
  • Rohy schodů při různém natáčení někdy nefungují tak, jak mají.
  • Někdy se dveře rozbíjejí dál, i když od nich zombie odejde.
  • Kýbl se sice do rámečku vloží, ale před ním se vytvoří voda nebo láva (záleží co je v kýblu).
  • Do rámečku se dá vložit celý stack, ale po rozbití vypadne jen jedna věc.
  • Obrazy se tvoří jen o velikosti 1×1 nebo 1×2.
  • Rámečky se dají v Adventure modu rozbít.
  • Všichni zombie pigmeni mají viditelnou lebku, ale ti, co jí dříve neměli (přechod ze starší verze na tuto), tak jim chybí meče.
  • Když se vloží rámeček do rámečku a rozbije se, vypadne jen jeden.

Snapshot 12w34b

  • Změněna diamantová zbroj

  

  • Rukáv u kožené zbroje prodloužen o jeden pixel.

  

  • Tlačítko vyžaduje jen jeden kámen/dřevo.
  • Opraveny některé chyby u moba Wither.
  • Mapy přejmenovány z „map_#/#“ na „map_#“. To druhé # bylo označení zvětšení mapy ve 12w34a.
  • Pověšení rámečku by už nemělo způsobit pád hry.
  • Při dívání se na Wither je místo „Boss health“ napsáno „Wither“.
  • Zombie berou věci ze země.
  • Zombie a kostlivci si zbroj ze země nasadí a budou používat nástroje, které najdou.
  • Hořící šíp dokáže odpálit TNT.

Chyby

  • Zvětšení mapy přidáním papíru může na serveru způsobit pád hry (ne serveru, ale klienta).
  • Strčení moba do The End portálu způsobí pád hry.
  • Rámečky chvilku zůstanou ve vzduchu, když se zničí blok, na kterých jsou.
  • Mapa v ruce občas nezobrazí prohledané oblasti, pokud přepnete na jinou a zase zpět.
  • Pick Block na mossy cobblestone wall Vám dá normální cobblestone zeď
  • Vergis_CZ

    Dal jsem si tu práci a hodil to do slideru, tenhle článek za to stojí. :)
    Dobrá práce.

    • To jsi nemusel. Tam dávám jen oficiální updaty, ale děkuju. :-D

      • Vergis_CZ

         Tenhle snapshot je natolik rozsáhlý, že si to zaslouží. Navíc nemáme nic lepšího, co tam dát, a alespoň se to obmění. :)

  •  Snapshot 12w34b aktualizován.

  • Je vidět, že v 1.4 bude stejně hodně novinek jako v 1.3. Jen doufám, že nebudou zase měnit generace světů.

    • Taktéž doufám. Jen co jsem začal Crazyplay 1, hned byla generace mapy a já musel začít novou sérii.

  • David Beleš

    Zombie ani kostlivci neberou veci ze zeme me to aspon teda nefunguje :(

    • Stane se to jen občas a myslím, že musíš mít 12w34b.

      • Akxe

        1. Musis si dat „hard“ obtiznos!

        2. Kostlivci berou jen armor.3. Vyberou jsi nejsilnesi z veci kterych se dotikaji, ale pak uz to nemení.

        • Shadoe_Restalon

           Mě to jde i na normal.

          Kostlivci si berou i jiné věci (meče).
          Spawnují se někdy i s věcmi.
          Některé věci z nich padají.

          Ale jak která potvora…

          Některý to berou, jiný ne.
          Zkuste si v creativu postavit plotek a do něj naspawnovat tak 15-20 potvor a potom tam naházet věci.

  • Dobrý článek a ten novej item vypadá jak vločka :-D

  • V souborech hry v texturách předmětů je nová textura něčeho, co zatím ještě není ve hře.  tady todlensto :-D

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!

Indikátor síly Hesla

Your password must be at least 8 characters long. To make your password stronger, use upper and lower case letters, numbers, and the following symbols !@#$%^&*()


Před registrací se ujistětě že jste napsali správný email a že v něm máte nějaké místo, hlavně uživatelé seznamu.