Minecraft 1.5

Po několika měsících byla vypuštěna nová verze 1.5, známá také jako Redstone Update! Tento název si určitě zaslouží, protože novinek ohledně redstone je tu více než dost. Díky tomu všemu byla umožněna stavba dosud neviděných výtvorů, jako třeba plně automatický sklad, kde se každý předmět roztřídí do své truhly a mnoho dalšího.

Mojang před před pár dny oznámil, že hledají nějaké vkusné video o 1.5. Zájemců bylo opravdu mnoho a v konečném výsledku byla vybrána jedna zpívaná verze a dvě delší komentovaná videa.

[media url=http://www.youtube.com/watch?v=YmpxpH-tMWc]

1) Menu a optimalizace

Hra byla optimalizována, především osvětlení, které méně zatěžuje hru. Také se v některých případech chová realističtěji vzhledem ke zdroji světla a překážkám, kolem kterých světlo prochází.

Texture Packs / Chat

Menu   Multiplayer Settings

V Multiplayer Settings najdeme nastavení velikosti chatu a výběr texture packů bylo přesunuto do Options, což umožnilo jeho změnu během hraní bez nutnosi se odpojit ze hry do menu. Zároveň byla odstraněna bezdůvodná odezva po kliknutí na „Done“ po změně textur. Také přibyla podpora pro texture packy s jiným rozlišením než 16×16.

Textury v minecraft.jar nyní najdeme ve složce „textures“, kde jsou dále rozděleny na „blocks“ a „items“. Uvnitř má každá textura ze hry vlastní soubor. Umožnila se tak snadnější editace a animované textury.

Smooth Lighting

Off   Maximum

Ve Video Settings bylo vyhlazení světel rozděleno na Off, Minimum a Maximum. Mezi těmi posledními nenajdete skoro rozdíl.

2) Hra

/scoreboard

Užitečný příkaz hlavně pro stavitele adventure nebo pvp map. Na obrazovce se může zobrazit různé skóre hráče, nastavit barva nicků, imunita ve stejném týmu, zobrazit životy u nicků a mnohem více. Více na Wiki a videa od Sethbling.

/testfor

Nový příkaz určený pro Command Block. Dokáže zjistit, zda je hráč přítomen na serveru a na základě toho vykonávat další věci. Může se nastavit pro hráče „/testfor hráč“ nebo na určité území „/testfor @p[r=radius]“ nebo „/testfor @p[x,y,z]“. Zde se vyplatí dát comparator, protože bude podle hráčů vydávat redstone signál a umožní tak spustit cokoliv pouhým přiblížením.

Inventář

  • Dvojitým kliknutím na předmět se z inventáře posbírají poházené kusy stejného typu a nahromadí se vám do stacku.
  • Přesouváním přes inventář a zároveň držením pravého tlačítka se do každého políčka vloží jeden předmět z drženého množství.
  • Rychlé sebrání shift + klik funguje u receptů.
  • Při najetí myší na předmět a zmáčknutím Q se vyhodí na zem.
  • Pravým kliknutím se držená zbroj v ruce nasadí na hráče.

Přejmenování

Mob z přejmenovaného vejce na kovadlině bude mít jméno nad hlavou. Pokud vás zabije, jeho jméno bude i ve hlášce o smrti v chatu. Jména pojmenovaných truhel, pecí a jiných bloků, na které se dá pravým tlačítkem kliknout, budou uvnitř zobrazena. Stejně tak Command Block, jehož jméno bude zobrazeno v chatu místo původního [@].

Creative Mode

Lektvary byly kategorizovány podle jednotlivých účinků, už nejsou poházené náhodně. Dosah zásahu mobů a bloků byl zvýšen na pět bloků, což je o jeden více než normálně.

Ostatní změny

  • Dispenser se dá položit různými směry. Zároveň dokáže použít bone meal, flint and steel, nasadit zbroj na hráče a položit a ihned zapálit TNT.
  • Voda už nepotřebuje k vytvoření žádný blok pod sebou. Dá se tak sebrat například z oceánu kýbl a nezůstane tam jediné poškozené místo.
  • Použití bone mealu změněno – na obilí, brambory a mrkev je potřeba 2 – 3 a na stromy 4 – 8 kusů.
  • Při skrčení so mohou položit různé předměty na bloky, které se dají otevřít (crafting table, hopper atd.)
  • Po schodech se dá běhat.
  • Upravena textura lávy.
  • Opraven obrovský počet bugů.
  • Odstraněn Herobrine.

3) Mobs

  • Drží se dále od kolejí a nepřekážejí (jestli po vás ale jdou, tak je klidně přejdou).
  • Mohou se posadit na sebe, to platí pro všechny entity.

Zombie

  • Pokud jim ublížíte na dálku, začnou být agresivní a půjdou po vás (před 1.5 si vás ani nevšimnou).
  • Upozorní na nepřítele ostatní zombie, které jsou poblíž.
  • Čím méně životů mají, tím více zranění působí.
  • Když hoří, mohou po dotyku zapálit hráče.

Kostlivec

  • Střílí na vzdálenost šestnácti bloků místo původních deseti.
  • Střílí rychleji, pokud je jejich cíl blíže.

Slimes

  • Jejich počet v bažinách závisí na fázi měsíce.

4) Generátor světa

  • Místo truhel v opuštěných dolech jsou nyní vozíky s truhlou.

Nether Quartz Ore

Nether Quartz Ore2   Nether Quartz Ore1

Nová ruda nacházející se pouze v Netheru, k vykopání stačí dřevěný krumpáč. Z jednoho bloku se získá jeden křemen a několik zkušeností. Blok se dá také tavit v peci, kde počet získaného křemene je stejný jako u vydolování. Jeho výskyt by se dal přirovnat k železu, najdete jej v každé výšce a průměrně se jich v jednom chunku nachází přibližně 70. Ložiska křemíku jsou o velikosti čtyř až šesti bloků.

5) Předměty

Nether Quartz

Nether Quartz   Quartz Ore

Křemen na výrobu quartz bloků, comparatoru a senzoru světla.

Nether Brick

Nether Brick   Nether Brick

Nether Brick se získá tavením Netherracku. Poskládáním cihel do čtverce 2×2 vznikne Nether Brick blok.

6) Bloky

Block of Redstone

Block of Redstone   Block of Redstone recipe

Jedná se první přemistitelný zdroj redstone energie. Signál vydává neustále, nedá se vypnout. Tento blok způsobil v redstone velký pokrok, většina obvodů se mnohem usnadnila. Umožnil tak vytvořit nové a ještě neviděné designy a jiné vymoženosti.

Sníh

Snow   Snow recipe

Z bloků sněhu se dá vyrobit šest kusů napadaného sněhu, který když se položí na sebe, tak se zvětšuje.

Block of Quartz

Všechny Quartz bloky jsou čistě dekorativní.

Block of Quartz   Block of Quartz recipe

Pillar Quartz Block

Dá se postavit různými směry jako dřevo.

Pillar Quartz Block   Pillar Quartz Block recipe

Chiseled Quartz Block

Chiseled Quartz Block   Chiseled Quartz Block recipe

Quartz Stairs

Quartz Stairs   Quartz Stairs recipe

Quartz Slab

Qaurtz Slab   Quartz Slab recipe

7) Redstone

Comparator

Comparator   Comparator recipe

Comparator má dva vstupy, jeden normální jako třeba repeater (A) a druhý ze strany (B). Pokud z boční strany B přichází silnější signál než z A, žádný výstup se nevytvoří. Naopak když vede silnější signál ze zadní část A, signál se uskuteční. Pravým kliknutím se ještě aktivuje přední část. Ta obstarává funkci comparatoru pro sílu výstupu.

  • Zapnuté (předpokládejme u obou případů, že je boční strana vždy slabší, takže signál projde):
  • Signál vycházející na výstupu se vypočte odečtením A od B. Na screenshotu je příklad, kde A je 4 a B 7. Tedy 7 – 4 = 3, výstupní signál dosahuje tří bloků.
  • Vypnuté:
  • Signál ze zadní části projde comparatorem a pokračuje dále do délky šestnácti bloků.

Pokud je umístěn u určitých bloků, vytváří určitý signál bez zdroje. Z truhly vede sílu signálu podle toho, jak je plná; u pece také. Funguje i u Commmand Blocku a u mnoho dalších. Z jukeboxu vede signál silný podle toho, který disk hraje.

Hopper

Hopper   Hopper recipe

Hopper je něco jako násypka, díky které je možné brát i dávat předměty do truhel, pecí, vozíků a jiných skladovacích prostor. Dá se napojit i ze strany a když je něco přímo na něm, předměty automaticky bere také. Uvnitř je místo o pěti políček. Věci propadávají rychlostí 2,5 předmětů za sekundu (0,4 vteřiny na jeden). Nemůže být posunut pistonem a redstone signál způsobí jeho zastavení.

Dropper

Dropper   Dropper recipe

Dropper je podobný dispenseru, akorát vyhazuje předměty jako takové. Místo vylití vody vyhodí kýbl s vodou, šíp nevystřelí, ale vyhodí před sebe, apod. Když se před ním nachází nějaké uložiště (truhla, pec,…), dokáže do něho předměty dát. Jeho poloha může být jakákoliv a je nepřesunutelný pistonem.

Activator Rail

Activator rail   Activator Rail recipe

Nová kolej určená k odpálení vozíku s TNT. Potřebuje redstone signál pro zapnutí, jinak se chová jako normální kolej.

Daylight Sensor

Daylight Sensor   Daylight Sensor recipe

Tento senzor vydává signál, jehož síla závisí na denním světle, na jiný světelný zdroj nereaguje. Ráno je slabý, v poledne na maximálních patnácti blocích a do večera se zase vytrácí. Bloky nad ním a déšť způsobí jeho zeslabení.

Trapped Chest

Trapped Chest   Trapped Chest recipe

Tato truhla vydává redstone signál podle toho, kolik hráčů se do ní dívá. Co hráč, to jeden blok signálu. Rozezná se červeným proužkem nad petlicí. Dá se položit vedle normálních truhel.

Light Weighted Pressure Plate

Light wpp   Light wpp recipe

Nové typy nášlapných destiček, které reagují pouze na předměty. Síla redstone signálu záleží na zatížení. Zlatá potřebuje 60 předmětů k plné délce patnácti bloků.

Heavy Weighted Pressure Plate

Heavy wpp   Heavy wpp recipe

Tato železná dosáhne patnácti bloků po vhození přibližně 608 předmětů, což je devět a půl stacku. Více o zatížení na Wiki (údaje z dob snapshotů, takže se některá čísla pletou třeba o tři předměty).

Minecart with Hopper

Minecart with Hopper   Minecart with Hopper recipe

Klasický vozík s hopperem uvnitř. Funguje jako normální, akorát je pojízdný. Navíc nasává pohozené předměty na koleji, ale Activator rail tomu může zabránit.

Minecart with TNT

Minecart with TNT   Minecart with TNT recipe

Pohyblivé TNT, které potřebuje k odpálení Activator rail. Koleje jsou proti výbuchu odolné.

Minecart with Spawner

Vozík se spawnerem, který je k dostání pouze přes některé editory (MCEdit apod.)

Co očekávat příště?

Do verze 1.6 Jeb potvrdil nové moby a pravděpodobně nový launcher. Před měsící se na Mineconu hodně mluvilo o Mod API; o tom se bohužel skoro přestalo mluvit a můžeme jen věřit, že nám Mojang nějaké informace během příštích týdnů prozradí.

  • ToaQvetru

    Zase byl odstraněn HEROBRINE :D

  • Hegemon90

    Tyjo kolikrát toho herobrina ještě odstraněj? :D

  • mohly by změnit recharge u commandblocku , pěkně mě štve že  v něm pořád zůstane redstone signál po použití comparatoru :( nebo nemá někdo na to fígl 

  • Kango

    hmmm zas odstraněn herobrine. v tom bude něco hororovýho. jinak dobrý

  • Lujza

    prosim vas ako sa da na mc zastavit sneh??? :/ :(

  • dwi

    Nijak.

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!

Indikátor síly Hesla

Your password must be at least 8 characters long. To make your password stronger, use upper and lower case letters, numbers, and the following symbols !@#$%^&*()


Před registrací se ujistětě že jste napsali správný email a že v něm máte nějaké místo, hlavně uživatelé seznamu.