Minecraft 1.6

Tentokrát se vývojáři zaměřili více na samotné hraní. Přidáno bylo mnoho prvků, které hru dokáží zpestřit a zároveň poskytnou mnohé zajímavé možnosti. Největší změna je už ale u samotného spuštění. Byl vytvořen zcela nový launcher, který je nutný ke hraní 1.6 a všech dalších plánovaných verzí. Kromě nových funkcí je to hlavně velký krok k mod API. To v podstatě umožní v budoucnu mnohem snadnější editaci souborů hry. Za zmínku ještě stojí, že texture packy byly nahrazeny tzv. Resource Pack, v nichž se kromě klasických textur nachází font, zvuky, hudba, texty apod.

Jako druhou novinkou je oznámení dalšího Mineconu. Ten se uskuteční 2. – 3. listopadu na Floridě v Orlandu. Lístky budou k dostání během července.

[media url=http://www.youtube.com/watch?v=lNG_Ayqb-ts]

1) Launcher & Resource Packs

Launcher

NewLauncher   Profile settings

Jsou zde čtyři záložky – Update Notes, Development Console, Profile Editor a Local Version Editor (NYI). Po přihlášení se zobrazí druhé okno, kde už je samotná hra a launcher zůstane otevřen (poté ho můžete zavřít, v budoucnu to bude dělat sám).

a) Update Notes

Po pravé straně se dá profil zvolit, vytvořit nebo editovat. Níže jsou statusy o serverech, zda jsou v provozu.

b) Development Console

Zde launcher píše, co právě vykonává (stahování atd.).

c) Profile Editor

Tady se vytvářejí vlastní profily, které se na první záložce vybírají. Pravým klikem se zobrazí Add Profile, Copy Profile nebo Delete Profile. Při tvorbě profilu je zde na výběr název, umístění hry, verze, umístění javy, přiřazená paměť a rozlišení. „Enable experimental development versions“ zpřístupní snashoty.

d) Local Verison Editor (NYI)

Zobrazuje seznam aktuálně stažených verzí ve vašem počítači.

Vlastnosti launcheru

  • Updaty launcheru se stahují automaticky
  • Hra také, ale musíte mít v profilu nastaveno „Use Latest Version“
  • Snapshoty už nemusíte stahovat a vkládat ručně do souborů hry, stačí ho pouze v launcheru vybrat
  • Už od prvního spuštění stahuje sám potřebné soubory (proces je zobrazen úplně dole, nebo v development console)
  • Hra je budována na Java 6 (dříve 5)
  • OpenGL aktualizováno na 2.0 (dříve 1.2/1.3)
  • Aktualizováno LWJGL
  • Lepší stabilita
  • Hra byla optimalizována
  • Vzhled se ještě může změnit

Ke stažení

http://help.mojang.com/customer/portal/articles/1163345-new-minecraft-launcher

Resource Packs

Podpora pro normální texture packy je pryč. V souborech hry vznikla složka „resourcepacks“, kam se vkládají věci jako do klasické „texturepacks“. Rozdíl je v tom, že resource pack má v sobě kromě textur i font, zvuky a mnoho jiných věcí, které si teď ve hře snadno změníte. Mojang vytvořil program, který vám staré texture packy do nového formátu sám převede.

2) Hra

Zvuky

  • nové zvuky pro vesničany a koně

[media url=http://www.youtube.com/watch?v=U9zAQy_ty4g]

Hlad

Jídlo už nemá vliv jen na hlad, ale i na počet obnovených životů. Každé jídlo doplní jiný počet srdíček, tedy podobně jako to bylo dříve v betě. Akorát tady doplnění chvilku trvá a navíc to ubírá hlad.

Rychlost mizení hladu závisí právě na typu jídla. Když sníte třeba bramboru, která obnoví 3 srdce, hlad bude mizet takovou rychlostí, aby se obnova zastavila po těch třech životech. Po konzumaci třeba steaku (11 srdíček) má tedy hlad větší výdrž. Seznam jídel zde na redditu, zde video.

Lektvary & Efekty

Absorption

Nový efekt ze zlatých jablek. Přidá dvě srdce, ale když se zraníte, tak část z nich zmizí (třeba zranění za jeden život = půl srdce zmizí). Ty dvě srdíčka se každých asi 30 vteřin obnovují a efekt trvá přibližně dvě minuty.

Health Boost

Tento efekt je stejný jako Absorption, akorát nemá schopnost obnovy. Jak se jednou zraníte, tak už dvě srdíčka navíc nijak nezískáte. Původně byl efekt plánován ze zlatých jablek, ale během vývoje 1.6 se nahradil výše zmíněným a nyní je přístupný jen přes příkaz /effect <nick> 21 <délka>.

Saturation

Přístupný pouze přes příkaz /effect <nick> 23 <délka>. Obnovuje hlad rychlostí přibližně půl článku za jeden TPS (tick per second).

Ostatní

  • instant Health I – obnovuje 2 životy místo 4
  • instant Health II – obnovuje 8 životů místo 12
  • regeneration obnovuje o 50% pomaleji
  • očarování Respiration kromě delší výdrže pod vodou umožňuje i lépe pod hladinou vidět

Příkazy

/spreadplayers

  • /spreadplayers <x> <z> <spreadDistance> <maxRange> <respectTeams> true/false> <player>
  • rozhodí určité/ho hráče nebo tým na nastavené souřadnice
  • spreadDistance a maxRange nastaví, jak daleko od sebe hráči budou a do jaké maximální vzdálenosti je to od určitých souřadnic rozhodí

/gamerule

  • naturalRegeneration – vypne nebo zapne obnovu životů
  • doDaylightCycle – zastaví pohyb slunce nebo měsíce

/playsound

  • přehraje zvolený zvuk ze souborů hry
  • zvuky slyší jen určití hráči
  • dá se nastavit hlasitost, jeho délka a kde se zvuk přehraje (souřadnice)

Atributy

Zatím jen pomocí NBT Tags (později by se k tomu mohl objevit nějaký příkaz) se dají na všelijakých předmětech upravit různé atributy. Tato funkce úpravy předmětů je určena spíše pro stavitele adventure map, kde se to může bohatě využít.

Příklad: nasazená helma obnovuje životy, luky se natahují rychleji/pomaleji, zbraně mohou působit jiné poškození atd.

Ostatní

  • Nové splash texty „HURNERJSGER“ a „What’s up Doc?“
  • Spawn mobů po skupinkách byl opět přidán do hry (v 1.5 to nebylo tak časté)
  • Comparator vydává signál i z kotle a z bloků end portálu
  • Ze všeho se nyní sesedá levým shiftem
  • Command block už nejde v survivalu vykopat
  • Noteblock položený na blok uhlí vydává zvuk jako na kameni
  • Pokud přejmenujete moba na Dinnerbone, bude vzhůru nohama
  • V creative inventáři ve vyhledávání byla ke každému předmětu do popisu přidána kategorie
  • V creative menu jsou některé předměty více popsány
  • Zlaté jablko ze zlatých nugetů nyní vyžaduje zlaté ingoty
  • Glistering Melon vyžaduje osm zlatých nugetů místo jednoho
  • Spawn eggs fungují i při použití na vodu
  • V creativu nejdou s mečem ničit bloky
  • Opraveno velké množství chyb
  • Odstraněn Herobrine

Generátor světa

Nether Fortresses

Nether Fortresses Chest

Do pevností v Netheru byly přidány náhodně generované truhly, obsah je stejný jako v klasických dungeonech.

Ostatní

  • Truhly v dungeonech obsahují nově i name tag a horse armor (více info níže)
  • Z pouště odstraněna voda, jsou zde pouze studny

3) Mobs

Kůň

Horses1   Baby Horse   Horses

Nový mob, na kterém se dá jezdit. Vyskytuje se nejčastěji na pláních (plains biome). Existuje přibližně sedm barevných variant, kde má každá z nich ještě asi pět možností jinak vypadající srsti. Až si koně osvojíte, ovládá se stejně jako chůze, ale nemá schopnost sprintu. Ono to ani není potřeba, protože běhá velmi rychle. Mezerníkem koně donutíte skákat. Čím déle ho podržíte, tím výše a dále doskočí (každý kůň má své vlastnosti, ne všichni běhají a skákají stejně). Indikátor skoku je zobrazen na xp liště, která se držením skoku naplňuje. Na místě vašeho hladu jsou při jízdě zobrazeny jeho životy, které jsou při spawnu koně náhodné. Ze zabití získáte jednu až dvě kůže, sedlo, zbroj nebo truhlu (pokud jsou nasazeny).

Velmi vzácně se může objevit i osel (je zde i mula, ta vznikne křížením koně a osla; od osla se moc neliší), který má stejné vlastnosti jako kůň, ale nemůže nosit zbroj. Co ale nosit může je truhla. Nasadíte ji pravým klikem a otevře se držením shiftu a klikem (zde se dá sundat sedlo, u koně i zbroj).

V souborech hry jsou ještě textury dalších verzí koní, ale ve hře se zatím nevyskytují. Podle posledních zpráv s nima nejsou žádné plány a jsou zde víceméně pro stavitele map. Jsou to Skeleton Horse a Undead Horse. Z prvního vypadávají při smrti kosti a z druhého uhnilé maso.

Zbroj

Diamond   Gold   Iron

Vyrobit nejde, je k sehnání pouze v dungeonech.

  • Iron Armor 5 (Armor.svgArmor.svgHalf Armor.svg)
  • Golden Armor 7 (Armor.svgArmor.svgArmor.svgHalf Armor.svg)
  • Diamond Armor 11 (Armor.svgArmor.svgArmor.svgArmor.svgArmor.svgHalf Armor.svg)

Jak ochočit

Nepotřebujete vůbec nic. Koně jsou nejdříve divocí a vyhodí vás pár vteřin po nasednutí. Opakujte to do té doby, dokud z něj nevyletí srdíčka. Poté stačí nasadit sedlo jako na prase a můžete jezdit (původně bylo ve hře sedlo určeno pouze pro koně, ale později bylo odstraněno).

Cukr, pšenice, jablka, chleba a zlaté jablka zvyšují šanci na ochočení. Každé z nich o 3% a zlaté jablko o 10%. Toto jídlo koně i léčí:

  • Sugar 1 (Half Heart.svg)
  • Wheat 2 (Heart.svg)
  • Apple 3 (Heart.svgHalf Heart.svg)
  • Bread 7 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)
  • Golden Apple 10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)
  • Hay Block 20 (Heart.svg × 10)

Rozmnožování

Ze spawn eggu máte šanci na malé hříbě, které se krmením pomalu zvětšuje do dospělé podoby. Bez zásahu do jeho růstu to jinak trvá dvacet minut. Fungují výše zmíněné potraviny. Přírodní cesta ke hříběti je taková, že ochočíte dva koně a použijete na ně zlatou mrkev nebo zlaté jablko. Z obou by měla vycházet srdíčka a hříbě se za chvilku objeví. Tímto křížením se koně mohou šlechtit a ve výsledku máte zvíře klidně i s dvakrát více životy než máte vy. Výška skoku a rychlost se tímto dá také ovlivnit.

Zombie

  • Vylepšena umělá inteligence
  • Zombie mají při boji (tedy když se zraní) šanci spawnou poblíž další
  • Dokážou si všimnou hráče na větší vzdálenost
  • Nyní se hýbají i na vzdálenost větší než 32 bloků od hráče (normálně totiž stojí a hnou se minimálně)
  • Pokud se na nějakou zombie nedíváte, má šanci spawnout další

Ostatní

  • Pokud budete v jedné oblasti déle, nepřátelé budou chytřejší a při spawnu mají zvýšenou šanci na kusy zbroje, nástroje a očarované předměty
  • Pavouci mají malou šanci na spawn s nějakým efektem (síla, rychlost atd.)

4) Bloky

Hardened Clay

13w17a Hardened clay   Clay recipe

Čistě dekorativní blok k získání přetavením clay bloku.

Stained Hardened Clay

Stained Hardened Clay   Stained Hardened Clay recipe

Barevné varianty pro hardened clay. Výroba se skládá z osmi bloků a uprostřed barvivo vašeho výběru.

Block of Coal

Coal Block   Coal Block recipe

Jeden z posledních chybějících bloků, které jdou z vytěžených materiálů vyrobit. Na recept funguje pouze normální uhlí, ne dřevěné. Dá se použít v peci, kde dokáže přetavit kolem 80 předmětů. Je to tedy mnohem více než při použití samotného uhlí.

Hay Bale

bales   Hay block recipe

Balíky slámy jsou dekorativní bloky, ale mají využití i u hříbat, kteří díky nim mohou vyrůst rychleji. Také je to nejsilnější léčení pro koně, obnovuje deset srdcí a dá se položit různými směry jako dřevo.

Koberec

Carpets   Carpets

Nové koberce, které nepotřebují k použítí žádné vysvětlení. Vyrábějí se ze dvou barevných vln vedle sebe a jsou vysoké jako pressure plate.

Block of Coal & Lapis Lazuli Block

Coal & Lapis OLD   Coal & Lapis NEW

Textura bloku uhlí a lapis lazuli byla změněna.

5) Předměty

Charcoal

Charcoal OLD   Charcoal NEW

Charcoal získal novou texturu.

Lead

Laso   Lead recipe

Tato věc umožňuje chytit většinu přátelských mobů, které se dají chovat. Můžete jich mít více, ale pak budete potřebovat více las, jedno zvíře = jedno laso. Když poté kliknete na plot, moba uvážete.

Name Tag

Name Tag

K získání pouze v dungeonech, dá se přejmenovat na kovadlině a poté aplikovat na moba pravým klikem. Jméno nad mobem zůstane až do jeho smrti.

6) Opravy

  • Opravena mapa, po které po rozbití v rámečku zůstala značka hráče
  • Opraveno /gamerule doFiretick, které nemělo vliv na oheň od blesků
  • Opraveno ovládání hry na Max OS X, které někdy přestalo reagovat
  • Opraven nefunkční teleport na větší souřadnice
  • Opraven command block, který vybral hráče z jiné dimenze, pokud v té aktuální nikdo nebyl
  • Opravena umělá inteligence, která nutila moba bojovat s prázdnotou po zabití nepřítele
  • Opraveno veliké rozlišení hry, které způsobilo, že na některé věci nešlo kliknout
  • Opraven vozík s pecí, který v creativu spotřebovával uhlí
  • Opraveny hlášky při smrti, které byly z části anglicky bez ohledu na nastavené řeči
  • Opravena špatná textura beacon bloku, pokud byl jiný blok poblíž
  • Opraveny tlačítka 4 a 5 u myši, která otevírala menu
  • Opraven příkaz /whitelist list, který nezobrazoval všechny hráče
  • Opraven spawn a okamžité zmizení mobů na multiplayeru při nastavené obtížnosti peaceful
  • Opraven pes, který vrčel stále jen na majitele
  • Opraveny ikony kovadliny v inventáři, které byly stále jako nové bez ohledu na její opotřebování
  • Opraven překrývající se text u command blocku
  • Opraveni mizející vyléčení vesničani
  • Opraven nefunkční achievement „The End?“
  • Opraven grafický bug při lehnutí do postele z vozíku
  • Opraveno zamrznutí moba po editaci jeho životů pomocí NBT tags
  • Opraven špatný název rozsvícené dýně
  • Opraveno bezdůvodné zranění squidů ve vodě
  • Opraven kostlivec s mečem, který působil stále stejné zranění bez ohledu na typ zbraně
  • Opraven trik s s očarováním Looting
  • Opraven nefunkční teleport pomocí ender pearl při sezení ve vozíku nebo v lodi
  • Opraven žádný drop z pěstování, pokud se rostlina rozbila vodou
  • Opraveny špatné barvy biomů při zapnutém 3D zobrazení
  • Opraven luk, který se opravil po sebrání ze země
  • Opraven počet smrtí ve statistikách, který se neaktualizoval
  • Opravena láva, která zůstávala i po odstranění zdroje
  • Opraven kostlivec, který v creativu útočil jako zombie a nestřílel
  • Opraven pád hry po ctrl + alt + esc
  • Opravena špatná textura brewing stand
  • Opraven mob silverfish, který ničil bloky i při vypnutém mobGriefing
  • Opravena voda a láva, která ničila žebřík
  • Opraveny špatné částice hozeného lektvaru
  • Opraven chybějící syntax ve /scoreboard
  • Opravena špatná textura kaktusu
  • Opraveno nefunkční scrollování ve hlášení o chybách
  • Opraven pád hry při pokusu přesunout neexistující server v seznamu
  • Opraven občasný pád hry při normálním ukončení hry
  • Opraveny občas zlobící počty předmětů v inventáři
  • Opraven problém se seeFriendlyInvisibles ve /scoreboard
  • Opraveno Eye of Ender, které občas neukazovalo k nejbližšímu strongholdu
  • Opraven memory leak a někdy i pád hry při změně texture packu/resource packu
  • Opraven velký fps drop při používání texture packu s velkým rozlišením
  • Opraveno jméno moba ve hlášce při smrti, které někdy bylo zobrazeno jako „null“
  • Opraveno zaseknutí hráče, pokud vjel do Nether portálu ve vozíku
  • Opraven špatný kolizní box vozíku
  • Opraveny špatně zobrazující se vozíky
  • Opraveno sezení ve vozíku, které bylo příliš vysoko
  • Opraveno občasné dlouhé nahrávání, protože se do šložek hry ukládala určitá data
  • Opravena zombie, která nepůsobila žádné zranění, pokud měla nějakým způsobem upravené životy
  • Opraveno rozlišení mraků 4096×4096 a větší, které hra nezvládala
  • Opraveno stackování entit na sebe, které způsobovalo neustálý nárůst neviditelných entit
  • Opraveny nefunkční hodiny a kompas s texturami většími než 16×16
  • Opraveny některé chyby s /effect 7
  • Opraven achievement „We Need to Go Deeper“, který se dal získat i skrze End portál
  • Opraven efekt resistance V a větší, na který nefungoval příkaz /kill
  • Opravena špatná hláška při smrti v souboru en_US
  • Opravena animace ohně, která se nezobrazovala celá a přeskakovala některé framy
  • Opraveny některé špatně umístěné texty v menu
  • Opraven nefunkční shift + klik na zničení předmětů na multipayeru
  • Opraveny některé chyby ve /scoreboard
  • Opraven efekt Instant health s určitou hodnotou, který zabil hráče bez hlášky o smrti
  • Mnoho dalších menších oprav

7) Budoucí updaty

Většina těchto informací pochází od Jens Bergensten, který měl malou přednášku na letošním Dreamhack. Je to seznam odpovědí, kterými Jeb odpovídal na otázky fanoušků. Neberte vše moc vážně, většina se nachází ve stavu „možná“.

  • Malá šance, že Minecraftu bude na Steamu
  • Nějaké změny v biomech (hlavně ocean) a asi i jeden nový
  • Pokud se do biomů bude zasahovat, přidají se do některých další dungeony a chrámy
  • Mojang chce nahradit MCP jejich vlastním UI
  • Achievementy se budou ukládat na servery Mojangu, aby se nesmazaly třeba po odstranění souborů hry
  • Resource Packs nebude obsahovat nastavení z /gamerule
  • Nový nábytek ještě dlouho ve hře nebude, protože by pak zmizela creativita; vše by vypadalo stejně
  • Barevné sklo má nějaké problémy s průhledností, ve hře bude za hodně dlouho, možná vůbec
  • Minecraft bude mít podporu pro shadery
  • Časem se překope celý systém skinů a umožní se skiny s větším rozlišením
  • Skin bude možno změnit v launcheru
  • World Edit v creativu nebude
  • Nové dimenze se neplánují, chtějí vylepšit nejdříve ty stávající
  • Nový nepřátelský mob, možná více než jeden
  • Možnost obarvit více věcí
  • Přidání sponge do hry není v blízké době v plánu
  • Nějaká vylepšení pro Minecraft Realms
  • hp555

    Musím ocenit Nitramovu práci přinést tolik novinek detailně sepsaných až k nám :) Moc pěkný článek.

    • Martin

      Děkuju, za případné chyby se omlouvám. :P

  • Vergis_CZ

    Paráda – a díky i za články ke snapshotům, rozhodně to oceňujeme. :)

  • David Beleš

    Ten pocit když jedete na obráceným koni :D

    • FreeZeee

      Pohlavní styk s koněm :D

  • Monett

    Moc děkuji Nitramovi za tyto články, vážně mě baví a jsou dost informativní ;)

  • Monett

    Moc děkuji Nitramovi za tyto články, vážně mě baví a jsou dost informativní ;)

  • Numerios

    Jenom malá oprava v bodě 7

    Mojang chce nahradit MCP jejich vlastním UI
    -> UI není to samé jako API, které v konkrétním případě bylo myšleno

    • Martin

      Tou přednáškou jsem víc proklikal než díval, tak jsem chybu mohl někde udělat. :)

  • Tekmin

    Můj pes už na mě nebude vrčet! :3

  • BlackHawkC7

    Funguje vám rozmnožování koní pomocí wheatu ?

    • Martin

      Tam má být zlatá mrkev nebo zlaté jablko. Moje chyba :)

  • Tomáš Hlavoň

    Healt boost stále v hre existuje, prečo si ho nedal k Efektom? :)

    • Martin

      Nic jsem o něm nepsal, protože se s nim nic nestalo. Pokud by byl třeba upraven jeho efekt, tak bych to napsal.

      • Tomáš Hlavoň

        a to že bol pridaný? veď v 1.5 nebol, pridali ho na zlaté jablká ale potom bol nahradený Absorption ale efekt v hre stále je, nahodíš ho príkazom tak ako aj ostatné efekty, a pridá ti dalšie (obyčajné – červené) srdcia (chápem že ty to vieš, ale píšem to ak by náhodou niekto nevedel o čo sa jedná)
        Ale samozrejme je to tvoj článok :)

        • Martin

          Zase moje chyba… Jsem se úplně ztratil v těch snapshotech a Health Boost jsem bral jako něco, co už ve hře dávno je. Upravím článek a děkuju za upozornění. :)

          • Tomáš Hlavoň

            V poho :) mne sa to tiež stáva, keď človek každý týžden vidí novú vec ktorá môže byť zase za týždeň úplne inak, alebo tam byť vôbec nemusí, a potom ani presne neviem čo v tej novej verzii vlastne je. A preto mám rád tieto články ktoré mi to zosumarizujú. Ďakujem :)

  • party

    jak to updatovat Z 1.5.2

  • Honza Ťoukálek

    Prosim mi nejde dat do minecraft toomanyitems nový launcher ho vždy smaže a nevím kam ho dat minecraft .jar tam neni dik za info

    • Testi_

      V launcheru a profilu, kde máš TMI, musíš nastavit přes JVM Arguments (!), aby launcher přijal modifikovanou hru. Zde přikládám ten Argument –> -Dfml.ignoreInvalidMinecraftCertificates=true -Dfml.ignorePatchDiscrepancies=true

  • Tomáš Červenka

    Díky Nitrame. Dobrá práce!

    tomio

  • Kristián

    Nevím,jak nasednout do vozíku.Vůbec mi to nejde.Prosím o pomoc-předem děkuji.

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!

Indikátor síly Hesla

Your password must be at least 8 characters long. To make your password stronger, use upper and lower case letters, numbers, and the following symbols !@#$%^&*()


Před registrací se ujistětě že jste napsali správný email a že v něm máte nějaké místo, hlavně uživatelé seznamu.