Space Engineers 1. díl – Úvod

Space Engineers je nová hra od českého studia Keen Software House. Hra se nachází v programu „Early access“ od Steamu, tudíž jde koupit během vývoje. V této verzi budete dostávat nejnovější (relativně) stabilní vývojářské verze. Hra má zatím aktualizace každý den, takže na ní pilně pracují. Zcela určitě doporučuji hru koupit, peníze pomohou uspíšit vývoj hry. Já vám nyní přinesu několik dílů, ve kterých představím celou současnou verzi hry. První díl bude nejspíše trochu nudný, ale chci shrnout základní vlastnosti hry.

Rozdělení dílů:

  1. Úvod
  2. Kolize, setrvačnost a gravitace
  3. Stavění lodí a základen
  4. Systémy, stroje, terminál
  5. Co dál

 

O co se jedná?

Space Engineers jak už název napovídá je hra o stavění ve vesmíru s trochu jiným konceptem než například Kerbal. Ovládáte postavu vesmírného inženýra, který může konstruktovat a ovládat jednotlivé systémy, či celé komplexy, lodě. V release verzi bude mít i spoustu nástrojů, vlastní inventář, atd. Hra je typu sandbox s otevřeným světem. Ve zkratce těžíte asteroidy, zkoumáte, stavíte, ničíte, opravujete a znova ničíte :D

Inovace, přednosti

Největší inovací je realistický model kolizí, gravitace a setrvačnost lodí. Dalším, pro mě velmi kladně hodnoceným krokem je, že hra nemá určený směr „nahoru“. Ve spoustě her, jako je X série, Star Trek Online a další, je pevně daný směr „nahoru“ podle kterého se staví veškeré stavby a podle kterého se natáčí lodě do „přirozené“ polohy.

Dále hra nabízí ovládání v první a třetí osobě s možností nastavení oddálení kamery, což bylo pro mě při stavbě lodí velkou výhodou.

Hra počítá s podporou módů, čímž by se hra mohla stát silně populární. Představa válek křižníku ze star wars proti battlestar s herním kolizním systémem je zajímavá :D

Také oceňuji font ve hře, většina herních studií se nechce zdržovat tvorbou fontu s diakritikou a znaky pro jiné jazyky než anglický, nebo spíše studia v USA netuší, že něco takového existuje. Navíc studio rovnou počítá s překlady do všech jazyků (uživatelé hlasují o nejlepších překladech, stejně jako je tomu u facebooku, takže překlady tvoří sami).

[column size=“1-2″]

Plynulost hry, stabilita

Přesto že je hra teprve ve vývoji tak plynulost hry je výborná. Jediné záseky se dějí během automatického ukládání mapy a ty trvají pouze necelou sekundu. Této věci jsem se docela obával, jelikož lodě jsou složeny ze spousty částí a kolize jsou dosti reálné, ale o tom více v druhém díle. Hra mi za dobu hraní spadla jen jednou během vypínání a zapínání reaktoru.

Během kolizí problém také nebyl a to jsem jich vyzkoušel už hodně (například i sešrotování malé lodi mezi zdí stanice a přední stranou křižníku plujícího rychlostí 50+m/s).
[/column]

[column size=“1-2″ last=“1″]


[/column]

 

Tak to by bylo pro dnešek vše, příště se podíváme na to nejzajímavější, což jsou kolize, gravitace a setrvačnost lodí.

 

 

  • Michael557

    Tak tato hra se posunula na 1. pricku na mem MUST HAVE listu

    • Vojta:)

      asi tak nějak :D

  • MentosCZE

    Má to multiplayer?

    • dwi

      Zatím ne, ale je v plánu :)

  • morph

    už jsem jsi koupil hru na steamu a musim říct, že to má našlápnuto dobrým směrem :) … grafika hezká, fyzikální model je hodně povedený, ale všechno to má ještě svoje mouchy a brouky … tihle kluci si podporu rozhodně zaslouží a 13 euro rozhodně není moc :)

  • Hatchie

    Nejvíc bych zatím kritizoval ovládání, některé věci jsou dost krkolomné, obzvlášť rotace bloků během stavění

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!

Indikátor síly Hesla

Your password must be at least 8 characters long. To make your password stronger, use upper and lower case letters, numbers, and the following symbols !@#$%^&*()


Před registrací se ujistětě že jste napsali správný email a že v něm máte nějaké místo, hlavně uživatelé seznamu.