Minecraft 1.8 – Snapshot 14w02a/b/c

14w02a

Minecraft 1.8 je zaměřený na dvě věci – samotný gameplay a Adventure mode, který již delší dobu nezažil žádné větší změny, ale to se již v tomto snapshotu a i v dalších změní. První snapshot v roce 2014 přinesl pár zásadních změn v očarování a obchodování s vesničany. Kromě toho je tu pár nových bloků a jedno slizké překvapení. Mojang také napsal, že stále na pozadí pracují na Plugin API, což v budoucnu umožní snadné vložení pluginů a jiných úprav hry.

Snapshot 14w02a

Všechny tři následující bloky se generují přibližně pod výškou 80 a vyskytují se v podobném počtu jako štěrk nebo hlína

Granite (žula)

Granite 1   Granite 2   Granite recipe

Nový stavební materiál nacházející se v podzemí. Polished Granite (druhý obrázek) se vyrobí poskládáním čtyř kusů žuly na crafting table – vyrobí se čtyři kusy. Granite se dá také získat smícháním Nether Quartz a Diorite.

Diorite (diorit)

Diorite 1   Diorite 2   Diorite recipe

Druhý nový blok. Výroba Polished Diorite je stejná jako u žuly. Jiný způsob výroby jsou dva kusy Nether Quartz a Cobblestone.

Andesite (andezit)

Andezite 1   Andezite 2   Andezite recipe

Poslední nový blok. Jako u předešlých tu existuje Polished Andesite. Andesite má také recept – smíchání Diorite s Cobblestone. Všechny tyto tři horniny mají stejné vlastnosti jako normální kámen (stejná doba kopání atd.).

Slime Block

Slime Block   Slime Block recipe

Chůze po něm je rychlá asi jako plížení. Jeho hlavním smyslem je ale to, že nezpůsobuje zranění pádem a dá se na něm skákat, akorát po odrazu se už nedostanete do takové výšky, ze které skočíte. Odraz se stále zmenšuje, až nakonec zmizí úplně. Váš dopad by měl směřovat co nejvíce ke středu bloku, protože na okrajích odraz nefunguje. Když při dopadu držíte klávesu pro skok, tak se odrazíte vysoko jako při normálním skoku. Dá se tím tedy docela dobře odraz zastavit, pokud nechcete být znovu vymrštěni nahoru. Částice se mohou odrazit také.

Enchanting system

Enchanting

  • Enchant stále vyžaduje určitý level, ale stojí pouze 1 až 3 (horní, prostřední a dolní)
  • Spolu s levely je vyžadován určitý počet Lapis Lazuli (stejně jako levely – 1 až 3 kusy)
  • Po vložení nástroje se nabídnou tři enchanty, které se k danému předmětu přichytí a nezmění se, dokud jeden z nich nepoužijete
    • odebrání a vložení předmětu na změnu očarování už nefunguje
    • toto se váže na hráče; když tedy nástroj vloží hráč jiný, zobrazí se mu jiná nabídka
  • Po najetí myší na enchant se ukáže počet požadovaných levelů a lapis lazuli
    • zobrazí se i jedno z očarování, které určitě získáte a k němu je šance, že se přidá nějaký další náhodný
  • Získávání levelů je náročnější, protože jich už není tolik potřeba

Obchodování

  • Již existující vesničani nejsou touto změnou zasaženi
  • Předělány prakticky veškeré obchodní nabídky, aby byly více užitečné
  • Obchod přidává zkušenosti (levely) a během něho je zobrazena profese vesničana
  • K dispozici jsou okamžitě dvě až čtyři nabídky, další se klasicky odemknout po dalším obchodu
  • Jestli je nabídka zablokována (byla použita mnohokrát, zranění vesničana), tak se při najetí myši zobrazí „Trade something else to unlock!

Nové profese:

  • Bílá zástěra
    • Butcher – kupuje: syrové maso; prodává: upečené maso
    • Leatherworker – kupuje: kůže; prodává: kožená zbroj (někdy očarovaná) a sedlo
  • Černá zástěra
    • Armorer – kupuje: uhlí, ingoty atd.; prodává: zbroj (někdy očarovaná)
    • Tool Smith – kupuje: podobně jako armorer; prodává: nástroje (někdy očarované)
    • Weapon Smith – kupuje: také podobně; prodává: převážně krumpáče, opět někdy očarované
  • Hnědá róba
    • Fisherman – kupuje: provázek, uhlí, uvařená ryba; prodává: ryby, pruty (někdy očarované)
    • Farmer – kupuje: mnoho jídel; prodává: většinu jídla
    • Fletcher – kupuje: provázek atd; prodává: šípy, luky
    • Shepherd – kupuje: vlna; prodává: vlna, nůžky
  • Nachová róba
    • Cleric – kupuje: ender pearl, uhnilé maso; prodává: redstone, lapis lazuli
  • Bíá róba
    • Librarian – kupuje: knihy; prodává: očarované knihy

Poznámka: jsou to jenom příklady, ve skutečnosti jsou obchody více rozsáhlé!

Příkazy

  • Příkazy mohou vybrat entity pomocí @e (stejně jako třeba hráče @p)
    • výběr entit se může více specifikovat
    • příklad: /kill @e [r=20,type=Chicken] (zabije slepice v okruhu 20 bloků)
  • /blockdata <x> <y> <z> <dataTag>
    • změní NBT data na určitých souřadnicích
  • /clear se může nastavit pro smazání určitého počtu předmětů a s určitým NBT tagem v inventáři
    • příklad pro odstranění třiceti villager spawn eggs se jménem Majncraft: /clear @p 383 120 30 {display:{Name:Majncraft}}
  • Přidán NBT tag „CanDestroy“ – nastaví, které bloky jdou určitým nástrojem vykopat
    • po najetí myši na předmět se v jeho popisu zobrazí bloky, které může zničit
    • funkční pouze v Adventure mode
    • příklad pro přivolání krumpáče kterým jde rozbít pouze sklo: /give @p minecraft:diamond_pickaxe 1 0 {CanDestroy: [„minecraft:glass“]}
  • Možnost zamknout truhly pomocí NBT tag
    • příklad: /gamedata <x> <y> <z> {Lock:Majn}
    • tímto příkazem půjde otevřít pouze při držení předmětu, který byl přejmenován na „Majn“
    • truhla bude na daných souřadnicích zamčena a při pokusu o otevření vám to hra oznámí
    • pokud se nastaví třeba na {Lock:Stone}, tak truhla stále nepůjde kamenem otevřít; nejdříve se musí na „Stone“ přejmenovat
  • Upraven příkaz /testfor
    • nyní může zjišťovat další údaje o hráči, například hlad – /testfor @p {foodLevel:20}
    • funguje i v chatu (dříve jen v command bloku)
  • Teleportace je nyní tak dobře zpracovaná, že si ji prakticky nevšimnete (další příklad)
  • Při najetí myši na jméno v chatu se v budoucnu zobrazí hráčovo pravé jméno a nějaké další údaje (tzv. UUID – Universally Unique IDentifier); je to další krok k možnosti změnit si nick
    • každý hráč dostane svoje UUID, takže nebude problém jít na nějaký server s jiným jménem a bát se, že nebudete mít své věci a statistiky
    • server si vás zapamatuje právě díky UUID

Ostatní

  • Hitboxy (černý obrys bloků, pokud se na ně díváte) se v Adventure modu zobrazují pouze tehdy, pokud jde s daným blokem něco udělat (páčky atd.)
  • Možnost uzamknout obtížnost hry bez návratu, hra se vás ale ještě zeptá, zda to chcete opravdu udělat
  • F3 zobrazuje, jakým směrem se díváte – Towards negative/positive X/Z
  • Chiseled Stone Brick se dá nyní vyrobit pomocí dvou Stone Brick Slabs
  • Mossy Stone Brick také, ale smícháním Stone Brick a Vine
  • Oprava na kovadlině stojí dva až pět levelů a přejmenování pouze jeden
  • Předměty se dají opravovat vícekrát
  • Přejmenování už nesníží počet vyžadovaných levelů na opravu
  • Nový splash (ty žluté texty v menu) – That’s Numberwang!
  • Dveře se dají stackovat a výroba dá tři kusy
  • Loď se rozbije, pokud spadne na pevnou zem z více než tří bloků
  • Mrkve obnoví tři články hladí místo čtyř
  • Upečené brambory obnoví pět článků hladu místo šesti
  • Nakrmení mláďat určitým jídlem se urychlí jejich růst (vyžaduje jídlo, ze kterých rozmnožují – slepice a semínka, vlk a maso atd.)

Opravy

  • Opraven obchod s předměty, které mají trochu upravená data (očarování apod.)
  • Opraven Adventure mode, kde se daly stále kopat a pokládat bloky
  • Opravena chyba, kdy hra nutila entity pohybovat se severozápadně
  • Opravena chyba při přesouvání předmětů přes klávesy 1 až 9
  • Opravena chyba, kdy se z vesničana nestala zombie na nejtěžší obtížnosti
  • Opraven mob Chicken Jockey, který způsoboval lagy na multiplayeru
  • Další menší opravy

Snapshot 14w02b

  • Opravena nemožnost zvednutí předmětu ze země, pokud se hodil na místo mrtvého hráče
  • Opraven pád hry při použití horní části dveří
  • Opraven pád hry při pokusu o obchod, kde nebylo nic k nabídce (chyba ze 14w02a)
  • Opravena špatná textura velkých hub

Snapshot 14w02c

  • Mnoho těchto změn opravuje nedostatky z předešlých dvou snapshotů
  • Opraven pád hry při některých pokusů o obchod
  • Opraven pád entity na upravenou zem pro farmaření, což ji přeměnilo zpět na hlínu
  • Opravena barva listů, která se vzhledem k biomům neměnila
  • Opraveny některé chyby s příkazy
  • Opraven špatný tok vody a lávy
  • Opraven přilišný výskyt kytek v některých biomech
  • Opraveny některé funkce způsobující pád hry
  • Další menší opravy

Ke snapshotu se dostanete tak, že v launcheru kliknete na „Edit Profile“, zaškrtnete „Enable experimental development versions“ a níže vyberete verzi 14w02c.

  • Macko

    Jediné, co se mi moc nelíbí, je ten Enchanting systém.. Ale na to si zase určitě všichni zvykneme :D

    • Krakonoš

      Myslím, že by bylo OK nechat lvl 30 enchant a povolit třeba za 5 lapisů snížení potřebného lvl o 5 lvl (tedy na level 25). Ale takovýhle drastický snížení povede akorát k tomu, že každý po hodině hraní bude běhat ve full protection armoru a nějaké obavy z toho, že máš za zadkem pět zombíků se stanou minulostí :(

      • TarGilkaltar

        Získávání zkušeností (expů) by mělo být složitější. :)

      • Eliska Korcova

        Nebo by bylo dobry enchantovani lapisem jen podporit treba ze kdyz nemas dost lapisu tak si to nemuzes enchantnout, ale aby pozadavky lapisu nebyly velky… A aby to slo menit vyndanim a zandanim… S ukazanim enchantu nevim… Pripada mi to zbytecny kdyz TED enchanty nepujdou menit vyndanim a vlozenim… Mozna kdyby to menit slo tak by to bylo dobry…

  • Bé Lose

    Chybý vám tam craftění chilesed stonu a mossy stonu :)

    • Martin

      Je to asi čtvrtý bod u Ostatní :)

  • tominyy 1

    minecraft je super

  • Dejv

    Jak se dělají fancy?

  • PreMember

    ahoj

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!

Indikátor síly Hesla

Your password must be at least 8 characters long. To make your password stronger, use upper and lower case letters, numbers, and the following symbols !@#$%^&*()


Před registrací se ujistětě že jste napsali správný email a že v něm máte nějaké místo, hlavně uživatelé seznamu.