Snapshot 14w05a/b

14w05ab

Snapshot přináší nový zajímavý gamemode, který má jistě mnoho využití. Jedná se o tzv. Spectator, ve kterém se můžete volně pohybovat po okolí, sledovat hru z pohledu oči mobů a hráčů, a dokonce létat skrze bloky. Dosud toho nebylo tak snadné docílit.

Snapshot 14w05a

Spectator gamemode

Spectator   Spectator flying

Nový /gamemode 3 (nebo /gamemode sp, /gamemode spectator) určený pro sledování daného prostředí hry. Pohybovat se můžete prakticky úplně všude – dá se prolétávat i skrze bloky. Ovládání je skoro stejné jako v creative modu, akorát zde nepadáte vlivem gravitace a prostředním tlačíkem myši (scroll wheel) se reguluje rychlost pohybu. Obsah například truhly (dále samozřejmě i pece, dispensery,…) stále můžete otevřít, ale s předměty uvnitř se nedá manipulovat. Další interaktivní objekty (dveře, páčky,…) také nemůžete nijak ovlivnit. Stejně tak nejde ze země nic sebrat nebo položit.

Pokud se na sebe podívate z jiného pohledu, uvidíte pouze svou průhlednou hlavu. Ostatní spectatory vidíte také, ale normální hráči vás vidět nemohou. Jestliže bude hráč nebo mob pod efektem neviditelnosti, budou pro vás zviditelněni jako trochu průhledná postava.

Zajímavostí je možnost dostat se do hlavy mobů a hráčů. Stačí na někoho kliknout levým tlačíkem myši (opětovné zrušení tlačítkem pro vyskočení třeba z vozíku – defaultně shift). V tomto stavu nemůžete s danou entitou pohybovat. Její příští kroky záleží čistě na umělé inteligenci mobů. V případě pozorování hráče to je na člověku za klávesnicí. Klávesou F5 můžete normálně měnit pohled, ale místo sebe uvidíte sledovaného. Ender Dragon je jediný, do kterého se nedostanete.

Žádný mob si vás během tohoto modu nebude všímat, ani nezpůsobíte spawn dalších. Je to prostě jako byste neexistovali. Pár z nich má dokonce vlastní způsob vidění – tzv. shadery, které už jsou delší dobu ve hře, ale tyto tři jsou k nim přímo upraveny:

Barrier

Barrier

Blok, který je kompletně neviditelný a nezničitelný. Přístupný pouze přes příkaz /give @p minecraft:barrier. Využitelný především v adventure mapách, kde zabrání hráčům chodit tam, kam nemají. Samozřejmě se s tím dá vytvořit mnoho dalšch věcí, jako například iluze vznášející se lávy, redstone apod. Na screenshotu je vidět jeho zobrazení jako vyhozený předmět na zemi.

F3/debug screen

Debug screen

  • Přidáno pozadí pro lepší viditelnost
  • Vše bylo zjednodušeno pro lepší pochopení (odstraněny zkratky jako bl, l,…)
  • Stupeň světla (Light) je nyní počítáno u nohou místo hlavy

Další změny

  • Kopie originální knihy se dá nakopírovat už pouze jednou
    • u kopie originálu se napíše Copy of original
    • po okopírování tého kopie se u ní zobrazí Copy of a copy
    • dále rozmnožit nejde – musíte použít Copy of original nebo tu původní
  • Activator rail způsobí zacloumání vozíku
    • pokud v něm sedí hráč nebo mob, tak ho to z něho vyhodí

Opravy

  • Opravena chyba, kdy vesničan spawnutý před 14w04a nesázel plodiny nebo je nemohl sebrat
  • Opraveno špatné zobrazování předmětů na zemi
  • Opraven špatný hitbox bloků přivolaných přes /fill
  • Opraveno špatné umístěné tlačítko Cancel při připojování na Realms servery
  • Opravena špatná funkčnost příkazů po hráčově smrti
  • Opraveno negenerování rostlin vysoké dva bloky
  • Opraven příliš silný stín u průhledných bloků
  • Opraveno nezobrazování mapy v rámečcích
  • Několik dalších oprav v kódu hry

Snapshot 14w05b

  • Opraveno špatné zobrazení End portálu na grafických kartách AMD a ATI
  • Opraven nový neviditelný blok – odstraněn stín
  • Opraveny předměty v rámečcích, které se zobrazovaly ze špatných úhlů
  • Opraveno špatné zobrazování rámečků po přechodu ze starších snapshotů na nové
  • Opraveno rozhlížení během gamemodu Spectator – počítalo se to jaké létání a vyhodilo ze serveru
  • Opraveno zobrazování hitboxu (a tím tedy naznačení manipulace) během gamemodu Spectator
  • Opraveno nefunkční opravování nástrojů
  • Opraveno nefunkční procházení světem po opětovném připojení během spectator modu
  • Opraveno zmizení shaderu po změně jazyka
  • Opraveno nefungující scrollování pro změnu rychlosti ve spectator modu
  • Opraven špatně fungující shader Flip
  • Opraveno přepnutí pohledu klávesou F5, kdy stále zůstal shader, jakoby byl hráč i nadále v hlavě moba
  • Opraveny chyby z předešlého snapshotu způsobující pád hry
  • Další menší opravy v kódu hry
  • Jaromír Godovský

    Jestlipak jde se proměnit v Ender Draka :D

    • Martin

      Bohužel ten jediný nejde. Zajímavostí ale je, že ender crystals fungují, akorát je ve výhledu oheň, takže nic není vidět. :)

      • Jaromír Godovský

        To jsem taky zjistil…
        Ale je tam hodně Bugů ( V tom režimu)

  • Skipperio

    Uz sa tesim na 1.8 a este na tomto serveri

  • user

    Kdy bude
    Minecraft snapshot 14w06b?

    • Martin

      Už jsem něco udělal, ale musím za chvilku jet pryč. Večer to tu bude.

  • user

    ok :)

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!

Indikátor síly Hesla

Your password must be at least 8 characters long. To make your password stronger, use upper and lower case letters, numbers, and the following symbols !@#$%^&*()


Před registrací se ujistětě že jste napsali správný email a že v něm máte nějaké místo, hlavně uživatelé seznamu.