Minecraft 1.7.5 a snapshoty 14w07a, 14w08a, 14w10a/b/c

Snapshots 14w7/8/10

Následující snapshoty obsahují převážně změny v příkazech, ale najde se tu i pár věcí do klasického survivalu. Například vlci útočí na kostlivce, kteří se jich bojí a zdrhají. Snapshoty jsou zároveň plné oprav a hlavně některé části v kódu hry byly úplně přepsány. Pro běžné uživatele to moc neznamená, ale pro vývojáře to otevírá nové možnosti a snadnější práci do budoucna.

Snapshot 14w07a

Obecné změny

  • Resource pack se dá nastavit pro každý svět zvlášť tím, že se vloží do složky s uloženou hrou
    • příklad: .minecraft/saves/<váš_svět>/resources.zip
  • Debug screen obsahuje nový údaj „Looking at
    • zobrazuje souřadnice bloku, na který se díváte
  • Přidány Iron Trapdoors
    • chovají se jako železné dveře – redstone signál pro otevření
    • výroba se železných ingotů do čtverce 2×2
  • V Creative modu se může pomocí ctrl + Pick Block zkopírovat blok nebo entita i s NBT daty
    • příklad: pokud má vesničan nějak upravené obchody, tak mu po zkopírování zůstanou
    • Pick Block – defaultně prostřední tlačítko myši
    • v případě entity ji získáte v podobě vejce
  • Přepsán inventory system – opraveny chyby, lepší stabilita
    • laicky řečeno – části starého kódu hry jsou přepsány a zjednodušeny pro snadnější manipulaci v budoucnu
  • Do Command bloku byla přidána pomůcka „Use @e to target all entities
  • Dispenser Command blok nevystřelí, ale položí před sebe
  • Blaze Rods jsou drženy jako nástroje
  • Pochodně na zdech jsou správně nakloněné
  • Mnoho oprav

Scoreboard

Nové funkce – /scoreboard operation a /scoreboard test:

  • operation – mění skóre hráčů; přičte (+), odečte (-), vynásobí (*), vydělí (/) nebo vypočte procento (%)
    • příklad: /scoreboard players operation #teamscores redScore += @a[team=red] blueKills – každé zabití jednotlivých hráčů v červeném týmu se počítá do celkového skóre jejich týmu
  • test – zjistí, zda je něčí skóre mezi danou minimální a maximální hodnotou
    • příklad: /scoreboard players test #global anObjective 10 20

Každý tým může mít své vlastní tzv. objectives:

  • příklad: /scoreboard objectives set display sidebar.team.red objectiveName
    • nastaví týmu červené jméno po straně obrazovky

Jména hráčů v týmech se mohou skrýt pro cizí tým (hideForOtherTeam), skrýt pro vlastní tým (hideForOwnTeam), zobrazit vždy (always) nebo zakázat úplně (never):

  • příklad: /scoreboard teams option blue nametagVisibility hideForOtherTeam

Příkazy

  • /execute – umožní spuštění příkazů na pozici určitých entit
    • příklad: /execute @e[type=Cow] ~ ~ ~ fill ~-1 ~-1 ~-1 ~1 ~1 ~1 minecraft:glass – vytvoří skleněnou 3×3 krychli kolem krav v okolí
  • /testforblocks – porovná dvě místa ve světě, zda jsou stejné
    • příklad: /testforblocks <x1> <y1> <z1> <x2> <y2> <z2> <x> <y> <z> masked
  • /testfor, /testforblock, /clear – mohou zjistit, zda se shodují určitá NBT data
    • příklad (zjištění písku v inventáři v určitém slotu): /testfor @p {Inventory:[{Slot:6b,id:“minecraft:sand“}],SelectedItemSlot:6}
  • /tellraw – dokáže vzít údaje ze scoreboard a zapsat je do chatu
    • příklad (napsání počtů diamantů podle skóre hráče): /tellraw @p {text:“Have „,extra:[{score:{name:“jméno“,objective:“reward“}},{text:“ diamonds“}]}

Selector parameters

  • nové parametry pro zjištění stavu entity – jejich rotace: rxm
    • příklad: @a[rxm=-15, rx=15, rym=-45, ry=45], /say @a[rx=30] don’t look down!

Snapshot 14w08a

Obecné změny

  • Příkazy použité přes /execute v command bloku působí na u něho položený comparator
  • Při vlastním tvoření superflat mapy už nejdou používat staré číselné ID bloků, pouze nový formát minecraft:nějaký_blok
  • Mnoho oprav

Player list

  • Vylepšeno health objective v seznamu hráčů
  • Pokud má někdo dlouhé jméno a srdíčka se nevejdou, zobrazí se životy v podobě čísel v zelené, žluté nebo červené barvě
    • barva záleží na počtu životů

Minecraft 1.7.5

Místo snapshotu 14w09a vyšla verze 1.7.5, která se zaměřuje především na Minecraft Realms a také opravuje některé chyby. Server se dá přepnout z klasického světa na tyto minihry:

Snapshot 14w10a

Obecné změny

  • Přidány nové statistiky – vzdálenost během skrčení, běhání a čas, který uběhl od poslední smrti
  • Kostlivci utíkají před vlky a ti na ně útočí okamžitě, stejně jako na ovce
  • V Creative modu může hráč ublížit entitě, i pokud má nějakým způsobem nesmrtelnost
  • Vylepšeny rámečky a obrazy visící zdech (odsraněny chyby v zobrazení apod.)
  • Spojené železné mříže zobrazují horní i dolní texturu
  • Mnoho oprav

Příkazy

  • Nové /gamerule showDeathMessages – zakáže nebo povolí zobrazování zpráv o smrti hráčů v chatu
  • Upraven příkaz /clone pro lepší funkčnost
  • Nový NBT tag „rewardExp“ – zakáže nebo povolí získání xp při obchodu s vesničanem
  • Snapshoty 14w10b a 14w10c obsahují opravy týkající se špatných textur, podivného chování redstone, příkazů apod.

Snapshoty získáte zaškrtnutím „Enable experimental development versions“ v launcheru v „Edit Profile“ a vyberete příslušnou verzi.

 

  • Vertex Novotný

    Ty mříže nejsou nejlepší nápad.

  • Bé Lose

    Jen poznámka
    Snapshot 14w09a nevyšel – ale ten ten vyšla 1.7.5 :)

    • Martin

      1.7.5 dopíšu také :P

  • Není Určitě

    Chtěl bych se zeptat je v tadyté verzi déšť? Už se mi ve hře párkrát vystřídal den a noc a ještě nepršelo, je to nepodstatné ale vždy se mi to líbilo.

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!

Indikátor síly Hesla

Your password must be at least 8 characters long. To make your password stronger, use upper and lower case letters, numbers, and the following symbols !@#$%^&*()


Před registrací se ujistětě že jste napsali správný email a že v něm máte nějaké místo, hlavně uživatelé seznamu.