Recenze: Mark Cheverton – Overworld útočí

Mark Cheverton: Overworld útočí

aneb Matrix a Tron po Majncraftsku

Gameknight999 je troll. Gameknight999 je griefer a cheater. Gameknight999 má zachránit svět.

Kniha začíná v bytě našeho mladého hrdiny. Sedí rozvalený u počítače, pije colu, baští chipsy a při tom trolluje ostatní hráče v Minecraftu. Vysmívá se lamám, griefuje vesnice a pro radost zabíjí vesničany. Jmenuje se Gameknight999, ale pro zkrácení mu říkejme třeba Neo. Teď si asi říkáte, proč mu nebudu říkat třeba Karel nebo Pepa, ale snad nejsem jediný, kdo tam vidí podobnost s jinými knihami a filmy.

Neo bydlí v domě s otcem vynálezcem, kterému potají chodí na počítač, a se sestrou, se kterou moc nevychází, ale v nitru ji má vlastně rád. Jednou, když zase křičel po sestře, ať si vypne televizi, se však netrefil s prázdnou plechovkou do koše. Ta se od koše odrazila a zasáhla otcův digitalizér, vynález, který dokáže nasnímat jakýkoliv objekt a následně ho převést do 3D programu. Zbytek coly však zkratoval spínač a zapnul přístroj zrovna, když se před ním náš hrdina shýbal pro plechovku. A tak je náš hrdina vtažen do Minecraftu stejně, jako ve filmu Tron Legacy.

Neo se probudí a nemůže uvěřit vlastním očím. Praštil se do hlavy? Zdá se mu to? Proč jsou ty stromy takové divné? Proč slyší chrochtat prasata a bučet krávy? A proč má sakra hranaté ruce? Když zmateně pobíhá kolem, tak si více a více uvědomuje, co se stalo. Že se dostal do Minecraftu. Jenže on, který si vždy nacheatoval dia brnění a Sharpness V meč, teď měl jen holé ruce a za zády pavouka, jehož kousnutí cítil tak věrně, že začal mít opravdu strach o svůj život. Co se stane, když ve hře umře? Respawne se? Objeví se zpátky u otce doma? A nebo? Ne, na to ani nechtěl myslet…

Naštěstí v NPC vesnici najde spřízněnou duši. Řemeslníka. Říkejme mu třeba Morfeus nebo Tron. Od něho Neo zjišťuje, jaká je jeho role uživatele-jež-není-uživatelem, jaké nebezpečí hrozí serveru, celému Minecraftu a dokonce i jeho reálnému světu. Že se mobové, vedeni krvežíznivým endermanem Erebusem (Agent Smith) snaží dostat ke Zdroji a destabilizovat servery Minecraftu natolik, aby se přes spuštěný digitalizér dostali do našeho světa.

Neo tak musí zcela změnit svoje počínání ve hře. Musí se zbavit nálepky griefera, dostat na svou stranu přátele a zarazit Agentu Smithovi jeho roztahování po serverech Minecraftu.

Zda se mu to podaří a zachrání svou sestru před zombíky anebo ne – to už si přečtěte sami. :)

.

Knihu bych shrnul pár body. Kvalitní pevná vazba, tenká kniha, velké písmo. Majncraftím expertům asi nebude mít kniha moc co nového nabídnout, ale čte se dobře a děj je napínavý a tak pro menší a mladší čtenáře bude bezesporu zajímavá. Nám starším knižním harcovníkům budou asi vadit podobnosti s jinými díly, jednodušší dialogy a budeme se usmívat nad zkomolenými nicky známých hráčů Minecraftu, jako třeba Disko, PaulSeerSr. a nebo třeba Srž.Sprinkles.

Děkuji nakladatelství Epocha za věnování knihy.

Tagged with: ,

Přihlásit se...