O hře

Minecraft je nejúspěšnější indie hra a jedna z nejprodávanějších her v historii (více než 70 milionů kopií na všech platformách). V roce 2009 ji vytvořil švédský programátor Markus Persson, vystupující pod přezdívkou Notch. V současnosti ji vyvíjí studio Mojang pod vedením Jense Bergenstena (Jeb). Hra získala mnoho ocenění (například vítězství na Independent Games Festivalu 2011, vyhlašovaném v rámci GDC a byla příznivě přijata i kritikou (Metascore 93. O úspěšnosti hry vypovídá i to, že Mojang byl v září 2014 odkoupen společností Microsoft za 2,5 miliardy dolarů. Notch s dalšími původními vlastníky se tím od hry distancovali. Vychází primárně pro PC, s verzemi pro další platformy (konzole a mobilní zařízení) vyvíjenými externě.

A jak se Minecraft hraje? Spíš než o běžnou hru jde o virtuální svět tvořený kostičkami, který můžou hráči svým hraním měnit (trochu jako virtuální Lego). V nejrozšířenějším herním módu Survival musí hráč získávat jídlo a suroviny, aby přežil útoky nestvůr a časem třeba i něco pěkného postavil.

Minecraft herní průmysl ovlivnil i tím, že jako jedna z prvních her využil v současnosti populárního prodejního modelu „early access“, tedy zahájení prodeje nedokončené hry už v alfa a beta fázích vývoje a využití hráčů k testování. Tento způsob vývoje pokračuje i po oficiálním vydání hry, několikrát ročně vychází nová verze s novým herním obsahem a opravami. Dlouhodobým cílem vývojářů je vytvoření funkční modAPI pro další zapojení komunity do vývoje (hráčské modifikace jsou základem hry už teď, ale API by jejich vytváření hodně usnadnila).

Za zmínku stojí také způsob propagace hry. Ta v počátku stála čistě na „word of mouth“, tedy osobních doporučeních mezi hráči, a popularitu si Minecraft získal především díky rozkvětu videí typu Let’s Play (nejvíce na YouTube, později živé streamování na Twitch). Existuje také časově omezená demoverze – každý svět se po 100 minutách (5 herních dní) zamkne.

Minecraft díky své obrovské fanouškovské základně není zdaleka jen pouhá hra – jde zároveň o značku, která prodává velké množství merchandisingu– především nejrůznější hračky (mj. spolupráce se stavebnicí Lego); mluví se i o chystaném filmu od studia Warner Brothers.

 

 

 

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!

Indikátor síly Hesla

Your password must be at least 8 characters long. To make your password stronger, use upper and lower case letters, numbers, and the following symbols !@#$%^&*()


Před registrací se ujistětě že jste napsali správný email a že v něm máte nějaké místo, hlavně uživatelé seznamu.